Офіційний веб-сайт
Лугинська районна державна адміністрація Житомирської області




Урядова гаряча лінія Очищення влади Є-ліки Замовлення на кадри субсидії Енергоефективність ДЕРЖАВНА СЛУЖБА УКРАЇНИ У СПРАВАХ ВЕТЕРАНІВ ВІЙНИ ТА УЧАСНИКІВ АНТИТЕРОРИСТИЧНОЇ ОПЕРАЦІЇ Все про субсидії Калькулятор розрахунку субсидії Децентралізація влади База дітей-сиріт

Державні інтернет-ресурси:

Офіційне інтернет-представництво президента 
України Верховна рада України
Урядовий портал
Житомирська ОДА

Головна сторінка Житомирська ОДА Урядовий портал 11 грудня 2018 р.
 

































































РайСЕС

Новини
 

 2015-01-23

Арифметика життя

Наскільки ви обізнані із нормами сучасного законодавства? Чи зможете із легкістю назвати свої права та забезпечити собі необхідний соціальний та юридичний захист у разі виникнення потреби? Переважна більшість населення нашого району навіть не в курсі, до кого звернутися за консультацією у разі виникнення складної життєвої ситуації, проте є й такі, що регулярно йдуть із заявою до районної влади, спираючись на скрутне матеріальне становище, а насправді використовують цю можливість, як черговий шанс отримати певну суму допомоги, за якою вони згодом ще не раз звернуться при нагоді. Це свідчить про недостатню поінформованість наших громадян у механізмі роботи державних структур та органів, що безпосередньо займаються вирішенням важливих питань у житті населення. Якщо сільські голови будуть проводити активну роз’яснювальну роботу серед громадян, доводити до їх відома зміни в законодавстві та надавати необхідні консультації і допомогу, то позитивні результати такої діяльності не змусять на себе чекати.
Мало кому відомо, але за результатами звернень громадян і кількістю вирішених питань Лугинський район визнано найкращим на рівні області за минулий 2014 рік. Якщо проаналізувати кількість звернень, що надійшли до районної державної адміністрації та органів місцевого самоврядування району, то число їх зросло, порівняно із 2013 роком на 3,6%. Причиною чому є звернення родин учасників АТО за матеріальною допомогою, адже деякі не лише чекають повернення своїх рідних із пекельного сходу, а й втратили їх назавжди, в результаті чого мають скрутне матеріальне становище та потребують першочергової допомоги. Також це стосується і переселенців зі сходу країни, яким необхідне сприяння у вирішенні питань із житлом, працевлаштуванням та належним соціальним захистом. До того ж це родини, у яких є діти, підтримка і розвиток яких – запорука майбутнього. Натомість, статистика показує, що кількість звернень до селищних рад зменшилась на 23%, поменшало їх і на долю сільських рад на 0,05% і районної ради – на 11%. Це пояснюється тим, що жителі сільських рад зі своїми проблемами першочергово звертаються напряму до райдержадміністрації, хоча більшість із них можна вирішити на місцевому рівні. Надання консультацій, роз’яснення прав, ефективна інформаційна діяльність та розміщення інформації у пресі, а також сприяння у формуванні звернень на місцях дасть змогу більш ефективно та оперативно вирішувати проблемні питання.
Приміром, житель віддаленого села, враховуючи скрутне становище потребує отримання матеріальної допомоги. Для початку він має звернутися до сільської ради, де нададуть необхідні роз’яснення, довідки та вказівки щодо подальших дій. Більшість же громадян одразу звертаються до райдержадміністрації у письмовому вигляді або на особистих прийомах. Якби мешканці сільських рад першочергово зверталися до сільських голів та працівників рад за роз’ясненнями та допомогою, а не до райдержадміністрації, то готові звернення, сформовані на місцях, одразу надходили б на адресу відповідних управлінь для розгляду та прийняття рішення. Те, що очевидно для однієї людини – не норма для інших. Тому постійне інформування населення щодо роботи установ із вирішення проблемних питань просто необхідне. Погодьтеся, знаючи, до кого саме і якій формі варто звернутися, маючи при цьому вже готові документи, краще, ніж оббивати пороги усіх інстанції, замість тої, де дійсно допоможуть.
Лідерами за кількістю звернень громадян до районної влади є Лугинська селищна рада – 118 звернень, Бовсунівська сільська рада – 20, Жеревецька і Червоноволоцька сільські ради – по 18 звернень, та Липниківська сільська рада, яка передала на розгляд райдержадміністрації 17 звернень громадян. В цілому, це 2583 порушених питання, вирішення яких і визначає рівень соціальної захищеності населення.
Що ж турбує жителів нашого району та вирішення яких проблемних питань вони потребують найбільше? Аналіз звернень, що надійшли показує, що найбільшої уваги потребує сфера соціального захисту – 44, 4 %. Тільки протягом 2014 року на адресу райдержадміністрації надійшло більше 60% звернень від громадян. В основному вони стосувалися отримання матеріальної допомоги учасниками АТО та родинами переселенців із цієї небезпечної зони. Це є першочерговим завданням, адже вони потребують навіть елементарних речей, таких як одяг, взуття, продукти харчування, не кажучи вже про житло та інші соціальні блага.
На другому місці за кількістю звернень сектор аграрної політики і земельних ресурсів – 16, 6%. Впродовж року жителі нашого району вирішували питання приватизації землі, оренди земельних і майнових паїв та неефективного використання землі. Розглянемо для прикладу таку ситуацію. Ви маєте земельні паї, які за певну матеріальну вигоду надали в оренду аграрному підприємству. Дане підприємство із вами співпрацює на встановлених домовленостях, а потім передає землі іншому підприємству, що позбавляє вас отримання матеріальної компенсації, а підприємство відповідальності. У такому випадку варто звернутися до представників органів місцевої влади, які роз’яснять вам, як діяти у даній ситуації.
Не менш важливе місце серед звернень жителів району до органів місцевої влади займають питання житлової політики та комунального господарства. В основному, це стосується проблем очищення та будівництва каналізації, ремонту дахів багатоквартирних будинків. Так, наприклад, не вирішувалось питання стосовно вивезення нечистот від житлових будинків в смт Лугини через відсутність транспорту. У результаті розгляду цього звернення було вирішено придбати додатковий автомобіль для утилізації нечистот та усунення даної проблеми.
Переймаються жителі нашого району і проблемами транспортного зв’язку, недотриманням перевізниками законодавчих вимог щодо безоплатного перевезення пільгових категорій населення, незадовільну роботу телефонного зв’язку і радіо. Подібні звернення надходять на адресу райдержадміністрації та не лишаються без уваги. Позитивним моментом у вирішенні таких питань є надходження пропозицій від самих громадян стосовно того, як вирішити ту чи іншу проблему. Адже хто, краще них знає всю проблематику із середини?
Останнім часом багато звернень на адресу райдержадміністрації надходить через Житомирський обласний контактний центр з «Урядової гарячої лінії». Як це працює? Кожен бажаючий може зателефонувати за номером гарячої лінії та викласти суть проблеми. Усі звернення реєструється та направляються у відповідний державний орган, залежно від місця проживання людини, а далі питання вирішується і розглядається на місцевому рівні. Недолік таких звернень в тому, що громадяни не завжди чітко формують суть проблеми або ж очікують, що дзвінок на урядову лінію – стовідсотково позитивна гарантія вирішення питання на рівні відповідного міністерства. Ні. Якою б не була проблема – вирішуватимуть її на місцевому рівні. Головне – чітко сформувати та подати прохання на розгляд. Перш ніж дзвонити на «Урядову гарячу лінію», треба звернутися до представників районної влади за місцем перебування і спробувати таким чином вирішити проблемне питання, а не стрибати через голову, вважаючи, що один дзвінок вмить вирішить усі ваші проблеми. Усі скарги та звернення, що фіксуються працівниками «Урядової гарячої лінії» надходять на адресу обласного контактного центру і в результаті все одно потрапляють на розгляд до представників районної влади за місцем вашої реєстрації. І якщо з певних причини, згідно із законодавством вам відмовлено, наприклад, у отриманні соціальної допомоги представниками місцевого управління, що займалося вашим питанням, то повторний дзвінок на «Урядову гарячу лінію» ніяким чином не вплине на зміну рішення – закон для усіх однаковий.
Здебільшого від жителів району надходять письмові звернення або ж вони йдуть зі своїми проблемами до представників органів влади на особистий прийом, із графіками яких завжди можна ознайомитися у районній газеті або ж на веб-сайті райдержадміністрації (http://lugini/zhitomir-region.gov.ua). Тут же можна ознайомитися і з результатами роботи по зверненням громадян.
Не існує населених пунктів, жителі яких не потребують допомоги. І це абсолютно нормально, адже життя будується на питаннях та знаходженні відповідей. І не важливо, наскільки тяжка і проблемна ситуація – важливо, яким чином її вирішувати. Якщо кожен із нас почне краще цікавитися своїми правами та відстоювати їх і не забуватиме про допомогу іншим, то все можна вирішити і пережити. Було б тільки бажання.


Настя Старовойт


  Запитання надсилайте за адресою: lugini_rda@ukr.net  
  ©2006 Лугинська районна державна адміністрація Житомирської області
©2006 створення сайту ПоліссяNet ISP